Trends in het arbeidsveld

Welke trends spelen er op de werkvloer? We zetten de belangrijkste voor u op een rijtje.

Employer branding
Elk bedrijf heeft een employer brand, ook wel een werkgeversmerk genoemd. Dit is het imago over uw organisatie van huidige werknemers, maar ook werknemers die langere tijd geleden bij uw organisatie hebben gewerkt. Het is van belang dat je als werkgever hier in investeert, voornamelijk nu met de krappe arbeidsmarkt sollicitanten het imago van het bedrijf steeds belangrijker gaan vinden.

Goed werkgeverschap
Uiteraard is het belangrijk dat je op tijd betaald krijgt en je op een fijne manier je werk kan doen binnen je organisaties. Daar stopt goed werkgeverschap vaak alleen niet bij. Een goede werkgever zorgt er ook voor dat je juiste ontwikkelingsmogelijkheden krijgt op zowel persoonlijk als professioneel vlak. PRO Payroll is hier een goed voorbeeld van. Wanneer u bij deze partij het juridisch werkgeverschap uitbesteed nemen zij het juridisch werkgeverschap, werkgeverslasten en werkgeversrisico’s van u over. Op de werkvloer verandert er niets.

Technologie
Steeds meer organisaties maken gebruik van de nieuwe technologieën, zoals online software, om hun organisatie naar een hoger niveau te tillen. Op deze manier kunnen werknemers efficiënter hun werk doen en is het handiger om tussen diverse afdelingen informatie uit te wisselen. Zo blijf je als organisatie tevens meegaan met de nieuwe technologische ontwikkelingen, zodat je de concurrentie een stapje voor blijft.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *